pátek 28. srpna 2009

Fík el Maxiperro


Náhodou jsem na webu narazil na rozhovor s kubánskou spisovatelkou Wendy Guerraovou, který s ní v Praze vedl překladatel Stanislav Škoda. Ten rozhovor není dlouhý, přesto je v něm mnoho zajímavého. Zaujala mě její známost se synem slavného Che, jejich společná historka z Říma. Zaujalo mě, že i přesto, že může žít v Evropě, žije Guerraová raději na Kubě. Zaujala mě její představa Kuby po Fidelu Castrovi - taky bych si přál, aby to bylo tak, jak říká. A pobavilo mě, jak vzpomíná na maxipsa Fíka, kterého vysílala i kubánská televize. Pod názvem Fík el Maxiperro.


Rozhovor s Wendy Guerraovou je tady.

Další rozhovor s ní, ve kterém hodně mluví o své knize, která česky vyšla pod názvem Všichni odcházejí, jsem objevil ještě tady. Trochu v něm ještě rozšiřuje, jaké má povědomí o Česku. Mluví o tom, jak jí pomohla Kunderova kniha. Musím si sehnat její knihu, třeba zase pomůže mě.


Žádné komentáře:

Okomentovat