čtvrtek 6. června 2013

Drobky z posledních dní



- před usnutím se snažím louskat Ortenovu Modrou knihu. Ale je to proces na delší dobu. Přečtu vždy stránku dvě a už mi víčka padají jakoby stahovaná olovem. Z knihy trčí desítky samolepicích barevných papírků-záložek. Označení míst, ke kterým se chci vrátit. Ale není jich už moc? Nevím. Ty záložky jsou ponejvíc žluté, dvě jsou sytě růžové, jedna oranžová. A pak že Modrá kniha! :)

- pár přátel se na facebooku radovalo, když Český rozhlas ohlásil, že bude na pokračování vysílat dramatizaci Nemesis od Nesbøho. Četl jsem knižní předlohu a ještě předtím i jinou jeho knihu – Lovci hlav – a ani jedno mě ani trochu nenadchlo a nebavilo. Lovci hlav vůbec. Nemesis byla aspoň trochu napínavá, ale stejně jako první dílko prázdná jak opuštěná tržnice. Zapřísáhl jsem se, že od Nesbøho si už vůbec nic nepřečtu. A zatím nehodlám slevit. Ale tu rozhlasovou dramatizaci poslouchám. Ale jen na jedno ucho, jako zvukovou kulisu k nějaké jiné činnosti.

- starý dobrovolný hasič, kterého jsem potkal u dopravní nehody, říkal, že mě sleduje už od doby, „kdy jsi byl ještě v Liberci“, a něco, co jsem psal (politické tahanice v Urob), se mu nelíbilo, tak si to se mnou vyříkal, ale tak velmi upřímně, od plic, ne ve zlém, prostě to chtěl ze sebe za každou cenu dostat. Tak se s tím na mě vytasil, na krajnici rychlostní komunikace mezi Borem a Svorem, kolem nás svištěly kamiony jeden za druhým, obrovský lomoz, fučelo to a v tom jsme na sebe hulákali a zastávali své postoje. A na konci jsem měl pocit, jako by se z nás stali přátelé. Tam u silnice.

- jedna malá radůstka: „U Zlaté lípy se teď hostů ptají: Což takhle dát si chřest?“ Vzniklo to podle informací od lidí, o lidech a pro lidi, které mám moc rád. A návštěvu hostince, ležícího přímo u silnice na Liberec, vřele doporučuji. Je to tam parádní, velkorysé a vaří opravdu skvostně. Jedl jsem tam už ledajaké laskominy, ale na jednu z nich nemůžu pořád zapomenout - domácí mrkvový koláč, specialita paní domácí. Bože, ten byl k sežrání. Mňam :)

- dostal jsem jako dárek od Uxelatsyrc několik krásných sad skleniček, včetně těch, které mají speciální „rýhu“, ve kterých víno prý nějak dobře „oxiduje“ a je tak možné si ho lépe vychutnat. Nezkoušel jsem to. Nevěřím tomu ani za mák, ale vypadá to fešně.

- autorka šperků s kočičím jménem…hezká ;)

- jiná radůstka: "Muž jihu". Dílem návrat do gymnaziálních let, dílem poklona někomu, kdo toho v našem oboru docela dost vykonal. Po dlouhé době jsem se dostal žánrově k něčemu jako medailon. To se mi určitě zase další dobu nepoštěstí.

Žádné komentáře:

Okomentovat